Як черкаським стартаперам знайти інвесторів?

Створення стартапу або власного бізнесу несе витрати як морально-фізичні, так і матеріальні. Дуже часто буває так, що для втілення стартапу у життя не вистачає коштів. Будемо говорити про те, як черкаським стартаперам знайти інвесторів для стартапу, що для цього необхідно зробити і чому недостатньо мати одну тільки ідею. Більше на cherkasy-trend.in.ua.

Перші кроки черкаських стартаперів для пошуку інвестицій

Найголовніше з чого потрібно почати стартаперу – це дуже сумлінно підготувати пропозицію для майбутнього інвестора.

Необхідно представити не тільки презентацію стартапу, а й сам бізнес. Працюючий бізнес – це взагалі дуже круто, інвестори завжди звертають на це увагу. Їх турбують конкретні розрахунки, тобто які будуть витрати і як швидко можна отримати прибутки. Саме такий підхід практикують інвестори з Черкас та області, адже наш край стрімко розвивається, а конкуренція тільки зростає. Необхідно пропонувати різкі та конкретні кроки, аби стартап “відбив” витрачені кошти якомога швидше. 

Також інвестори особливу увагу приділяють взаєморозумінню зі стартапером. На цю складову теж необхідно зважити, але це не значить, що стартапер повинен слухати інвестора і робити все, що він запропонує, просто має бути здоровий діалог, як запорука успіху у веденні бізнесу. Шанси отримати фінансування у такий спосіб значно зростають.

Основні способи пошуку інвестора для стартапу

Якщо говорити про всеукраїнські ресурси, то в Україні набирають обертів венчурні фонди, саме до них можуть звернутися черкаські стартапери. Це інвестиційні фонди, які направлені на роботу виключно з інноваційними підприємствами і стартапами, неважливо з якого саме міста до них звертаються. Вони вкладають кошти у цінні папери або у підприємства, що мають ризики, сподіваючись на швидкий і високий прибуток. Інколи трапляється, що інвестиції у проєкти не приносять дохід.Таких може бути більш як 60%, але прибуток від останніх 30-40% окупає всі втрати інвестора.

Венчурні фонди не тільки інвестують у стартапи, а й співпрацюють із замовниками, розробляють відповідні кошториси. Вони прекрасно розуміють, що стартап – це завжди ризик, і саме на початкових етапах розуміють з чим мають справу.

Тому черкаським стартаперам на презентації проєкту потрібно дуже ретельно підготуватися, і зрозуміло описати як саме буде відбуватися перебіг всіх процесів, технологій. Які переваги має ваш стартап, як швидко очікувати на прибуток, які особливості мають компаньйони і конкуренти.

Якщо ж аналізувати саме черкаське інвестиційне поле, то насамперед звернути увагу варто на постійно діючу установу “Черкаська агенція регіонального розвитку”, яка функціонує на основі коштів, що виділяються із Державного фонду регіонального розвитку. Власне, якщо коротко описувати діяльність установи, то: Черкаська обласна державна адміністрація проводить конкурс серед черкаських стартаперів, аби профінансувати їхні проєкти. Як правило, “стріляють” стартапи, що пов’язані зі сферою економіки, IT, цифрової та крафтової продукції. Тож, варто спробувати!

Також черкаські стартапери можуть зайнятися пошуком бізнес-ангела. Бізнес-ангели – це інвестори, які вкладають власні кошти у стартапи, як правило у борг або у частку в компанії. Також вони активно сприяють розвитку стартапу протягом усього його розвитку.

У Черкасах бізнес-ангелами виступають місцеві меценати. Вони активно допомагають стартаперам у пошуку інвестицій. До таких відноситься місцевий бізнесмен Араік Рафікович Мкртчян. Він активно підтримує стартаперів-початківців, займається громадською і благодійною діяльністю. 

Якщо знаоймих місцевих меценатів ви не маєте, то для пошуку бізнес-ангела слід використовувати відповідні платформи, наприклад UAngel. Стартаперу потрібно ретельно готуватися, як і у випадку з венчурними фондами.

Якщо черкаський стартапер у пошуку інвестицій зазнав поразки в місцях, зазначених вище, можна скористатися пошуком ресурсів з краудфандингу. Слово краудфандинг перекладається як «фінансування натовпом». В Україні є чимало таких платформ. До них відносяться: «Спільнокошт», Вomerang, Startartap.net та інші. Вони можуть надати черкаському стартаперу позику або існує можливість отримати кошти, які не треба буде повертати.

Освітні програми і конкурси, якими може скористатися стартапер

Знання, а ще й інвестиції на розвиток ідей зі стартапу черкаські початківці можуть отримати завдяки різноманітним освітнім програмам. Наприклад такій, як акселератор. Ця освітня програма діє в рамках стартапу. Її співробітники розробляють маркетингові ходи у продажах, мають контакти різних бізнесменів, всіляко допомагають стартаперам-початківцям. В Україні відомий всім бізнес-акселератор Richelieu V. Цей акселератор має пропозиції щодо наставництва: планування, процес росту, лідерство. Вони займаються підтримкою стартаперів, надаючи доступ до мережі контактів, допомагають вести бізнес, надаючи різноманітні консультації .

Також черкаські стартапери можуть отримати кошти на розвиток свого стартапу, пройшовши конкурс. Для цього треба звернутися в Український фонд стартапів. Це державне об’єднання, за допомогою якого можна отримати інвестиції для розвитку стартапу. Інвестиції тут виступають в якості грантів. Оцінка стартапу проходить методом тестування команди, ринків збуту, планування, методики розвитку ідеї. Стартап може отримати чималі гранти від 20 до 50 тисяч доларів.

Якщо ж звертатися до місцевих ініціатив, то Черкащина активно співпрацює з іншими європейськими містами, регіонами або навіть цілими країнами! Так, спільно з Посольством Словацької республіки Черкаська державна обласна адміністрація фінансує “Стартап школу для студентів”, яка направлена на те, щоб наша молодь виростала освіченою та мала змогу заснувати власний стартап-проєкт.  

Спільна мова стартапера-початківця з інвестором, як запорука успіху

В наш час стартапер-початківець має неабиякі шанси знайти інвестора для фінансування стартапу. Інвестори є завжди, просто треба вміти їх знаходити. Черкаські стартапери можуть пошукати їх у VC кухні, у Startup котиках, на платформах Linkedin і Angellist, а також відвідуючи різноманітні заходи. На все це потрібен час та натхнення.

Треба підготувати бізнес-ідею, де чітко і конкретно презентувати свої думки щодо ведення бізнесу набагато місяців наперед, тільки реальні цифри, чіткі підрахунки і висновки. Непогано було б протестувати, прорекламувати майбутній стартап, щоб оцінити основні ризики. Пошукати однодумців, партнерів, спробувати реалізацію продукту чи товару.

Черкаським стартаперам необхідно розказати майбутньому інвестору про те, як відбуваються процеси саме зараз. Як буде організований сам процес, чим ваша модель стартапу краща за інші, де шукати партнерів і як ви оцінюєте своїх конкурентів. За який час зростуть майбутні прибутки, тобто конкретні реальні цифри.

Також важливо підготуватись до зустрічі. Більше дізнатись про самого інвестора. Можна ознайомитись з його сайтом, поцікавитись яку інформацію він викладає в інтернет, кого шукає. Збирайте інформацію про те, що насправді викликає у нього інтерес, наприклад, чим він цікавиться, яке у нього хобі. Викликайте до себе довіру. Треба бути завжди максимально ввічливою і відкритою людиною при спілкуванні з інвестором. Бо будуєте відносини не з грошима, а з людиною.

Інвестори дуже не люблять, коли стартапер запізнюється на зустріч. Запізнення свідчить про наявність проблем у компанії або у житті того, хто запізнюється. Інвестор може подумати, що стартапер веде переговори ще з кількома інвесторами. Запізнення викликає недовіру, оскільки це натяк на невміння керувати своїм життям або компанією.

Також інвестори відчувають, коли їм намагаються піднести неправдиву інформацію. Коли стартапер свідомо завищує цифри або перебільшує значущість майбутнього проєкту.

Треба завжди пам’ятати, що чесність – запорука довіри.

Ще один дуже важливий крок для черкаських стартаперів – це правильно збудувати відносини з майбутнім інвестором. Навчитися слухати, замислюватися над пропозиціями, повчаннями та з гідністю сприймати критику і можливий негатив. Інвестор на початку може дуже погано розуміти суть питання, тому стартапер повинен зробити так, щоб інвестор все зрозумів і зацікавився бізнес-моделлю. Стартапер повинен вірити у власну ідею і бути впевненим у те, що у його стартап варто інвестувати. Ви повинні довести, що у вас є шанси, а конкурентів можна обійти і ринки збуту будуть постійно зростати. Черкаський стартапер повинен довести інвестору свої щоякнайсильніші сторони, тому презентація повинна бути цікавою і вмотивованою. Не просто прийти взяти гроші й піти, а спілкування повинно бути на найвищому рівні, тоді шанси отримати інвестиції значно підвищаться.

Завзятість, чесність, відкритість і натхнення черкаського стартапера будуть говорити самі за себе і запевнять інвестора в тому, що те чим він займається насправді варто підтримати і дати шанс на життя. Тож вірте у власні сили і ніколи не здавайтесь.

Comments

.,.,.,.