Молочний бізнес по-черкаськи: як звичайні кози стали амбітним стартапом

Реальна історія. Подружжя із Черкас започаткувало нове життя в селі після великого невезіння у місті. Бізнес у місті не задався, черкащани змушені були переїхати у стареньку хатину, яку отримали у спадок від батьків. Подружжя не зневірилося, а почало шукати ідеї для стартапу. Вибір пав на створення власної мініферми по виробленню продуктів із козячого молока. Більше на cherkasy-trend.in.ua.

Стартап як спроба розпочати нове життя

Родина з Черкас виготовляє на своїй молочній мініфермі різноманітну продукцію з козячого молока. Це усілякі сири, масло, згущене молоко, молозиво, бринза. Ідея такого стартапу з’явилася після того, як родина втратила бізнес у місті і вимушено переїхала жити до села. У Черкасах Ольга і Юрій займалися вантажоперевезеннями, але взявши валютні кредити у позику, не змогли вчасно розрахуватися із банком.

Переїхавши до села, бабуся подарувала подружжю першу козу, яка народила козенят, потім купили ще три кізочки, також брали хворих, які нікому не були потрібні, виходжували їх. За два роки зібралося три десятки рогатих.

Так розпочався стартап по виробленню молочних продуктів з козячого молока. У кіз кожен ранок починається зі смачного сніданку і палких обіймів. Подружжя дуже любить своїх кізочок, бо для родини це не просто худоба, а домашні улюбленці. Їх навіть пускають до хати. За ситний сніданок кози віддячують своїм господарям парним молоком. Годують кіз сіном, кукурудзою, пшеницею. Стартапери зрозуміли, що закупати краще зерно гранульоване, бо засвоюється воно майже на 100%.

Яку продукцію виготовляють черкаські стартапери

Коли кіз стало більше, подружжя стартаперів почало замислюватися над тим, яку продукцію краще виготовляти. Мріяли про італійські сири: камамбер, рокфор, шевер, брі. Але українському споживачу до вподоби більш зрозумілі, так би мовити, наші сири, тим більше, що не кожен споживач може собі дозволити, наприклад, рокфор. Собівартість їх висока, а це відображається на ціні, тому вирішили зупинитися на більш простіших сирах, які можна споживати як з різними стравами, так і окремо.

За словами стартаперів, покупці гарно розбирають масло, тому виробляють його частіше за все. Для приготування масла беруть молоко, яке переробляють на вершки, а потім збивають. Щоб отримати 1 кг продукту необхідно 20 л козячого молока.

Приладдя для виготовлення сирів

Стартапери, як і всі початківці-сировари, сир варили на газовій плитці у каструлях місткістю по 3 л і 5 л. Подумавши, вирішили докупити додаткове обладнання, за допомогою якого молоко перероблялося декілька разів на день. Наприклад, з двох кіз, які дають 2-3 літри молока в день, можна зробить одну бринзу в день. Одна бринза коштує 200 грн.

Якщо кожен день робити по одній бринзі, то за місяць можна виготовити 30 бринз. Прогрес не стоїть на місці, в наш час кіз можна доїти безконтактно. Тож подружжя спочатку кіз доїли самі, а з часом купили сепаратор, так процес доїння поступово налагодився. На молочному бізнесі можна заробляти чималі кошти, головне для стартапу це кізочки, сепаратор та трохи грошей.

Оновлення асортименту як крок до розвитку стартапу

Не зупиняючись на досягнутому, родина почала завзято розвивати свій стартап постійно оновлюючи існуючий асортимент продукції, що виготовляється. Деякі рецепти приготування сирів брали у козоводів, якісь технології виробництва підглядали у колег з інтернету, дещо питали у місцевих виробників. За два роки черкаське подружжя стартаперів навчилося виготовляти бринзу, рікотту, йогурти, молозиво. На проханням покупців, виробляють сир з лавандою, яку вирощують на власному городі. Також додають до сирів такі трави, як: базилік, чабер, орегано, майоран, кріп, петрушку, шавлію, кмин. Чим не італійські сири?

Сарафанне радіо для реалізації молочної продукції

Черкаські стартапери-початківці не мали стандартного мислення, працювали, так би мовити, з чистого аркуша. Вони виробляли знайому всім продукцію з козячого молока, але по своїм технологіям, тому продукція особлива і дуже смачна. На рекламу потрібні чималі кошти, тож з реалізацією товарів допомогло так зване сарафанне радіо. Так на продукцію подружжя стартаперів знайшлося чимало клієнтів. Насамперед із міста. Клієнти дуже задоволені, хвалять, адже сири натуральні, без хімії і мають чудовий смак.

Цілющі властивості козячого молока

На продукцію з козиного молока завжди був попит. А якщо є попит, то можна продати молочні вироби за нормальною ціною. До того ж всі ми знаємо, що козяче молоко дуже корисне, бо має великий вміст вітамінів і різноманітних поживних речовин. Володіє лікувальними властивостями: вдало бореться зі стресами, мігренню, психоемоційними навантаженнями, допомагає при серцево-судинних захворюваннях, бо вміщує у собі багато калію, який впливає на правильну роботу серцевого м’яза.

Козячим молоком вдало лікують рахіт, воно вдало зміцнює кістки, заліковує виразку шлунку, підвищує імунітет і має бактерицидну дію. До речі, козяче молоко черкаських стартаперів не має ніякого запаху. В чому секрет? Кізочки утримуються в ідеальній чистоті, годують їх ситно і виключно якісними кормами, а саме молоко після доїння виливається в нержавіючу місткість і зразу швидко охолоджується. Молоко просто не встигає напитувати різні непотрібні аромати.

Попит на продукцію з козячого молока

Коли стартапери мали небагато кіз, близько десяти, подружжю почали дзвонити з черкаських магазинів зі словами, що готові купувати в них будь-яку молочну продукцію. Подружжя завжди прислухається до думок чи зауважень замовників, стартапери Ольга і Юрій повсякчас готові йти на поступки, тому що виробляють те, що більш усього до смаку споживачу. Черкаські фермери зрозуміли, що місцевий ринок має дефіцит козячої продукції, бо на неї завжди існує чималий попит. Саме тоді стартапери поставили собі ціль, що будуть працювати не тільки на місцевий ринок, а й на всю Черкаську область. Дуже хочеться розвивати і масштабувати бізнес, тож виготовляють корисну і смачну продукцію, яка припала до душі покупцям.

Черкаські стартапери Ольга і Юрій не побоялися почати все спочатку. Вони не мали приводів для відчаю, тож почали все з чистого аркуша. Змінилися, врахувавши попередні помилки, почали творити. З часом навчилися мислити креативно, постійно вдосконалювали свою бізнес-ідею, корегували, змінювали свої плани щодо виходу на ринок. Створюючи молочну міні-ферму, ризикували. Але зуміли знайти те головне між власними інтересами, вміннями і можливостями заробити прибуток. 

Вони зрозуміли, що будь-який бізнес – це завжди ризик, а стартапери ризикують подвійно, тому що саме ризиковані проєкти зазвичай приносять гідні прибутки за короткий період. Спочатку були сумніви, чи будуть продукти з козячого молока затребуваними на ринку. Але як виявити попит на продукцію з козячого молока був величезним, тому що таким видом діяльності ніхто не займався. Тому стартапери завжди слідкують за кінцевим продуктом, постійно модернізуючи його і збільшуючи асортимент. Вони постійно вдосконалюють навички, діляться досвідом з колегами, не бояться рекламувати власний бізнес, розуміючи потреби клієнтів.

Comments

.,.,.,.