Магазини формату «біля дому», великі торгові мережі, заклади громадського харчування, готелі – все зацікавлені в стабільних поставках якісної продукції для подальшої реалізації. У той же час існують два різних підходи. Перший має на увазі співпрацю з дистриб’юторами, а другий – безпосередньо з вендорами. У кожного з методів є свої особливості. Розглянемо, який з варіантів вигідніше, – дистриб’ютор продуктів в Києві або робота з виробником без посередників.
Особливості співпраці безпосередньо з вендором
Багато виробників в останні роки активно розвивають власні сайти, що полегшує контакт з клієнтами. Досить швидко можна ознайомитися з асортиментом продукції, прочитати умови співпраці і ознайомитися з іншою необхідною інформацією. Крім того, виробники все частіше організовують власні контакт-центри, де клієнт може отримати необхідні відповіді. Переваги прямого співробітництва з вендором включають в себе:
-
знижену ціну за рахунок відсутності посередників;
-
індивідуальну програму лояльності;
-
надання безкоштовних зразків товару для тестування;
- отримання даних щодо складу продукції, умов транспортування і зберігання.
Існують і обмеження такого партнерства. Вендори, як правило, не погоджуються продавати невеликі партії товару. Їх цікавить переважно великий опт, що не завжди підходить для маленьких магазинів і кафе. У тому випадку, коли виходить домовитися про придбання незначного обсягу, вартість на продукцію підвищується.
Крім того, недоліком прямого співробітництва є неможливість покрити потребу в товарах асортиментом від одного виробника. Як правило, вендор пропонує обмежений набір продуктів харчування. Щоб поповнити асортимент, ритейлер змушений укладати договори з 5-10 і більше компаніями. Такий підхід створює певні труднощі, додається паперова робота, стає складніше налагодити графік поставок. Бізнес змушений наймати додатковий штат співробітників. У тому випадку, якщо у виробника немає власного автопарку, питання логістики вирішує рітейлер.
Особливості співпраці з дистриб’ютором
Розповсюджувач продукції, особливо великий, підписує договори з безліччю виробників, перманентно розширює перелік партнерів. За рахунок цього дистриб’ютор здатний забезпечити великий асортимент продуктів харчування.
Крім того, такі компанії нерідко володіють власним автопарком вантажних транспортних засобів різної тоннажності, своїми складськими приміщеннями. У цьому випадку вся логістика забезпечується дистриб’ютором. Рітейл може замовити різні групи товарів від безлічі вендорів і отримати доставку консолідованого вантажу за зручним графіком. За рахунок цього знижуються витрати на персонал. Поставки відбуваються за єдиним договором, вони здатні перекрити всі або більшу частину потреб рітейлу. Серед переваг також варто виділити:
-
консультування;
-
стабільність поставок і їх індивідуальний графік;
-
поступове розширення асортименту;
-
доступ до новинок;
-
акційні пропозиції;
-
мерчендайзинг;
- зручну систему підбору та замовлення продукції.
При необхідності у великого дистриб’ютора варто замовити послугу аналітики. Можливий підбір оптимальної групи товарів з урахуванням особливостей бізнесу, сезону.
При виборі дистриб’ютора ретельно вивчіть його асортимент, ознайомтеся з умовами співпраці. Зверніть увагу на репутацію і досвід, на ключових клієнтів і партнерів компанії.
Джерело: сайт uts-logistics.com.ua