Історія стартапу “з нуля”: як черкасець заснував власну пончикову

У Черкасах з’явилося кафе з американськими пончиками під назвою «Donatello», де до чашки кави або чаю подають донатси – пухкі американські пончики у різнокольоровій глазурі, посипані різноманітними присипками. Започаткували власний стартап черкаські хлопці Павло Задорожній і Олег Зінченко. Два друга, які з дитинства мріяли про спільний стартап. Спочатку хотіли створити таку собі міні-пекарню з виробництва кондитерських виробів. А що випікати – одразу не придумали. Замислювалися про виготовлення капкейків, але хотілося чогось більш цікавого, неординарного. Згодом зупинили свій вибір на американських пончиках. Більше на cherkasy-trend.in.ua.

Переваги випущеної продукції

Працюють хлопці у форматі стартапу. В Черкасах існує подібна продукція, яка продається в кафе, магазинах, але ціна на так звані “пончики” значно завищена, смак і рецептура, за якою вони виготовлені, не відповідають оригінальним американським пончикам.

Тому хлопці, не соромлячись, вважають свої пончики кращими за ті, які реалізуються у місті, бо власна продукція не тільки натуральна, корисна і смачна, а й створена за оригінальним рецептом.

Як стартапери започаткували власну справу

Назву свого закладу друзі придумували довгий час. Майже цілий місяць. Варіантів було багато, стартаперам дуже хотілося, щоб назва була пов’язана з Америкою. Назва «Donut» розглядалася як варіант, тому що основний продукт – американські пончики. Але хотілося чогось більш романтичного. «Donatello» з’явилася випадково, бо назву шукали серед класних слів або фраз. Також ця назва яскрава, швидко запам’ятовується і легко вимовляється.

Друзі вирішили виготовляти справжні американські пончики тому, що на ринку ця ніша була вільною. Також пончики – це тренд майбутнього. В Америці, наприклад, культура пончиків дуже популярна, щороку у першу суботу липня відзначається національне свято – День пончика. Це свято було присвячене дівчатам, які пригощали пончиками солдатів Першої світової війни, згодом воно набуло культового значення і вийшло за межі гастрономічних інтересів. Донатси споживаються в якості десерту і обіду, дуже вдало доповнюються кавою. Павло і Олег – засновники цього тренду в Черкасах .Через невеликий проміжок часу стартапери сподіваються, що споживання пончиків в Черкасах стане ще більш популярним. Клієнт повинен бути завжди задоволеним, тому хлопці продають покупцям не просто американський пончик, а емоцію, їх мета є такою, щоб клієнти, приходячи у їхній заклад, почувалися затишно, а скуштувавши американський пончик, відвідувачі могли зануритися в американську субкультуру. Оцінити обслуговування можна натиснувши на смайлик при розрахунку на касі.

Доставка американських пончиків

Пончики дуже зручні у транспортуванні, вони не крихкі на відміну від капкейків, глазур швидко застигає і дуже міцна.Тому доставка зручна, за один раз може бути поставлена велика партія товару. Павло і Олег, з часом, значно спростили доставку. Замовнику нікуди не треба їхати, просто у телефонному режимі можна зробити замовлення. Тим більш існує гнучка система знижок. Людина робить замовлення, звісно якщо обрані пончики ще зосталися в наявності, тому замовлення треба робити хоча б за день, доставка коштує до 40 грн, в залежності від відстані. Доставляють американські пончики з Черкас навіть у сусідні села. Там, переважно, роблять одразу великі замовлення, щоб трохи зекономити на доставці. Доставка працює кожного дня та без вихідних, що є вкрай зручною опцією для кожного клієнта.

Секретна рецептура американських донатсів

Для виготовлення пончиків використовується тісто на основі дріжджів. Всі інші інгредієнти додаються у тісто в різних співвідношеннях і кількостях, у кожного виробника своя рецептура. Хлопці ж створили свій власний секретний рецепт. Було використано багато спроб, були і помилки, варіантів приготування було безліч. Рецептура з виготовлення пончиків постійно вдосконалюється. Смажать пончики у фритюрі, а потім оздоблюють. Пончики завжди свіжі, печуться декілька разів на день прямо у кафе в залежності від кількості замовлень. Перша партія пончиків готується о 7 годині ранку, а у 9 годин до кафе приходять перші відвідувачі. Наступні пончики печуться близько 13 години. Вітрина повинна бути завжди заповнена, але бувають такі дні, що відвідувачі розбирають усе дуже швидко. Від процесу приготування стартапери отримують велике задоволення, адже власна справа не може не радувати.

Різноманітність смаків американських пончиків

Американські пончики, які виготовляються черкаськими стартаперами, мають різноманітні смаки, посипку і різнокольорову глазур. Це смаколики з полуницею, апельсином, бананом, яблуком, медом, шоколадом, смородиною, кокосом, вишнею. Глазур, якою поливають пончики теж має відповідний колір і смак. Щодо посипки, то застосовуються кунжут, горіхи, арахіс, також є великодня посипка. В асортимент входять і солоні пончики – з червоною ікрою, тунцем, беконом, сирами «Філадельфія», «Чедер», «Брі». Використовуються соуси з гірчиці, чилі, часнику, вершків. До пончиків подають каву або чай. В кафе можна не тільки поснідати чи перекусити, а й повноцінно пообідати.

Як не боятися зробити власний стартап

Черкаські стартапери Павло і Олег запевняють, що попри побоювання, якісь сумніви чи страхи, треба намагатися щось робити, бо методом спроб і помилок обов’язково щось має вийти, не треба сидіти, склавши руки, адже рух – це життя.

Ось які поради дають черкаські стартапери: спочатку треба визначитися зі змістом і властивостями стартапу як інноваційного проєкту, тобто винайти саму ідею, потім проаналізувати етапи, терміни виконання, далі створити команду, яка буде захоплена цією ідеєю і справою, буде самовіддано працювати. Стартапери зазвичай працюють на успіх – або пан або пропав.

Як зазначають засновники пончикової, важливо знайти кошти, інвестиції. Витрати на виготовлення стелажів з дерева, рекламних плакатів, закупка упаковки, листівок, візиток, фірмових печаток, а також продуктів, сировини для випічки окупилися швидко. Бізнес у них невеликий, але приносить стабільний прибуток. Дуже хочеться зробити цілу мережу кафе, а на це, за підрахунками стартаперів, потрібно декілька років. Розширювати існуюче меню хлопці не збираються, бо працюють у моноформаті на прикладі закладів Штатів і Європи. Мета їх виробництва – щоб покупці йшли за окремим продуктом, який має відмінну якість і смак. Тож мріють глобально, бо мають амбіції і натхнення.

Популярність стартапів в наш час безсумнівна, з кожним роком все більше людей які цікавляться бізнесом, мріють створити щось своє, ексклюзивне. Будь-який стартап ідея є винятковою і неповторною, але кінцевий результат залежить від виконавців проєкту. Тому, розробляючи бізнес-план, стартапери повинні розуміти, що дохід важливий, але треба приносити користь клієнтам, поліпшувати їх життя. Від цих складників залежить здобуток, попит і дохід.

Маємо надію, стаття виявилася для вас корисною і ви розповісте про неї друзям! Кожен внесок у розвиток черкаської журналістики буде вагомим для нас!

Comments

.,.,.,.