Як започаткувати власний стартап на Черкащині: підказки та ідеї

У сучасному світі багато хто з нас задумувався над питанням як створити власний стартап, який би – з одного боку – був корисний звичайним людям, а з іншого – зробив би вас відомими та багатими. Хтось може сказати, що ця ціль є недосяжною, однак ми категорично не погоджуємося з даним твердженням. Ми впевнені, що, докладаючи серйозні зусилля та час, можна зробити по-справжньому масштабний стартап-проєкт. І сьогодні ми допоможемо вам із цим розібратися. 

У цій статті ви дізнаєтеся, які переваги для створення нових стартапів має Черкащина, а також ми поділимося деякими ідеями та секретами, що, безперечно, стануть вам у пригоді. Більше на cherkasy-trend.in.ua.

Із чого варто почати свій стартап на Черкащині?

Напевно, цей пункт буде найбільш очевидним із усіх, однак найперше, що потрібно починаючому стартаперу – це гарна та щира ідея. Під час вибору такої ви маєте визначитися з тим, чим ви можете бути корисні черкащанам. З тим, що такого інноваційного ви можете принести своєму рідному краю. Однак навіть якщо такої ідеї ви не маєте, то це не є великою проблемою. Для її вирішення зовсім не треба вигадувати чогось екстраординарного – достатньо адаптувати вже наявні ідеї, які стали успішними, до черкаських реалій. 

Наприклад, якщо ви розбираєтесь у сфері IT-технологій (а таке буває доволі часто, адже велику частину стартапів засновують саме програмісти), то варто проаналізувати ринок IT-компаній Черкащини. Наші досліди дають нам змогу сказати, що в нашому краї безкоштовних шкіл, де можна було б навчатися програмуванню, практично немає. Також на Черкащині майже не існує доставок здорової їжі, яку б привозили до клієнтів в залежності від індивідуально складеного раціону. Це ж стосується й напоїв. 

Подібних “прогалин” на полі черкаських стартапів ще чимало. Аби їх знайти, достатьо зовсім трохи заглибитись у ринок та обрати ту сферу, в якій вам було б цікаво працювати. 

Що робити, коли ідея стартапу вже є?

Напевно, ви могли б подумати, що на цьому етапі вже варто залучати інвестиції, однак це буде помилкою. Ми рекомендуємо розробити детальний план того, як буде розвиватися ваш проєкт бодай у перші декілька місяців та що взагалі він буде пропонувати черкащанам. Але як це зробити?

По-перше, необхідно ретельно вивчити ринок конкурентів. Якщо на Черкащині стартапів із вашою ідеєю достатньо багато, значить вам буде доволі складно просунути власний проєкт (що очевидно). Проте якщо ви “тертий калач” і конкуренція вас не лякає – отримуєте пару порад. 

Для початку треба проаналізувати всі помилки конкурентів та позбавитися від них (помилок) у власному стартапі. Це робиться завдяки залученню експертів, вивченню ринку власними силами, а також добре працюють звичайні опитування користувачів. Лайфках: можна зайти на сайт ваших “опонентів” та прочитати всі коментарі. Гарні відгуки клієнтів можна взяти на озброєння та застосувати найбільш гарні ідеї конкурентів. А негативні відгуки варто використовувати, аби не повторювати помилок та оптимізувати власний стартап. 

Погоджуємось, що такий великий обсяг роботи доволі складно виконати самотужки. Саме тому друге, що вам потрібно – команда ваших однодумців. Це можуть бути як ваші колеги по роботі, так і друзі чи, наприклад, автори суміжних проєктів, що не нав’яжуть вам конкуренції. 

Так, якщо ви збираєтесь відкривати цирюльню для собак, то, можливо, є доцільним поговорити із власниками місцевих ветеринарних клінік, магазинів тварин/кормів або кінологами. У них уже є роками набуті з’язки, які можуть стати вам у нагоді. А якщо ніхто співпрацювати з вами не захоче – ви, як мінімум, зможете отримати пораду від тих, хто вже став успішним у вашій галузі. До речі, на Черкащині зооринок – доволі розвинена галузь бізнесу, тож конкуренція там висока.

Як знайти інвесторів для вашого стартапу? 

Нарешті, коли у вас на руках лежить ретельний план розвитку вашої стартап-ідеї, необхідно залучати фінансові ресурси. Очевидно, що якщо ви ще не побудували свій бізнес, грошей у вас багато не буде, проте це не має стати на заваді в реалізації вашого проєкту. Так, насамперед варто звернутися до приватних фондів нашої області, України чи навіть світу загалом. Не обов’язково шукати інвесторів виключно в рамках вашого населеного пункту чи області. Намагайтеся залучити ресурси з усього світу. Європейські фонди доволі часто проводять конкурси стартапів, де ви, посівши переможне місце, отримуєте винагороду в якості фінансової підтримки вашого проєкту. 

Також важливу роль відіграють різного роду державні фонди, які часто готові профінансувати перспективні стартапи, аби українська економіка активно розвивалась. Якщо говорити про місцеву владу, то Черкаська міська рада та Черкаська обласна державна адміністрація спеціально виділяють кошти на розвиток місцевих проєктів, аби Черкащина підіймалася у списку найбільш прибуткових областей України.

У випадку, коли всі попередні варіанти вам не підходять, настає час зв’язатися з місцевими меценатами. У Черкаській області їх достатньо: від минулих мерів до теперішніх успішних бізнесменів. Головне запевнити потенційного інвестора, що його гроші підуть на дійсно гарну справу. 

Що робити, якщо інвесторів знайти не вдалося?

Навіть якщо всі фонди світу відмовили вам у фінансуванні стартапу – не засмучуйтесь. У нас є ще декілька пропозицій. Перша – поговорити зі своїми друзями та сім’єю. Не одноразово доведено, що гуртом можна назбирати чималу суму на розвиток будь-якого проєкту. А коли стартап стане успішним, від цього виграють і ваші близькі: якщо станете багатим ви, значить заможніше стануть жити й вони:)

Ну а друга пропозиція буде стосуватися роботи з банками. Так, ви можете оформити кредит в одному з державних банків України. Часто держава впроваджує програму підтримки малого бізнесу, в рамках якої банки часто дають кредити під малий % на розвиток різного роду проєктів. Поцікавтеся цією опцією. 

Реклама та просування власного стартапу на Черкащині

Коли ви вже залучили достатньо грошей, створили міцну команду та увірвалися на ринок, ваша головна ціль – успішно прорекламувати ваш стартап. Для цього вам потрібна команда професіоналів, яка в соцмережах поширюватиме ваш проєкт. Також у кожного перспективного стартапу має бути веб-сторінка. До цього треба віднестись дуже серйозно і не пожалкувати грошей на професійну контору, яка займається дизайном та розробкою інтерфейсів (це дуже важливо, адже окрім обгортки має бути і логічна структура веб-сторінки). Окрім соцмереж варто поширювати і айдентику (ручки, футболки, листівки, візитки – що завгодно) стартапу, аби люди з часом впізнавали ваш бренд. 

В нашому місті зустрічається багато реклами і лише деяка, якісна, дійсно привертає увагу. Завдяки цій рекламі, людина не усвідомлює як поступово починає довіряти цьому бренду, а згодом, думаючи над послугою, яка їй потрібна, згадує, що десь бачила банер з назвою певного бренду. Наступний крок тієї людини – ввести в інтернет-мережі назву стартапу і потрапити на чудовий сайт, де можна замовити послугу. 

В Черкасах дуже легко розвинути бізнес, головне, всі етапи варто ретельно проходити. 

Маємо надію, стаття виявилася для вас корисною і ви розповісте про неї друзям! Кожен внесок у розвиток черкаської журналістики буде вагомим для нас!

Comments

.,.,.,.